محل تبلیغات شما

تا کنون افراد ناشنوا و کم شنوا هم در میان بیماران کرونایی بوده اند، که برقراری ارتباط بین آنان و کادر درمانی بیمارستان ها از ضروریات درمان محسوب می شود.

 باید آگاهی لازم در میان اعضای کادر درمانی و بیماران ناشنوا و کم شنوا باشد که در مواجهه با این شرایط ، چه کاری انجام بدهند که اینگونه بیماران در مراکز درمانی دچار سردرگمی و مشکل نشوند.

درحال حاضر، خیلی از ناشنوایان و کم شنوایان از روش زبان اشاره برای صحبت کردن با دیگران استفاده می کنند و ممکن است که از روش گفتاری هم استفاده کنند اما ضمن آنکه کاملا به زبان گفتاری مسلط نیستند، شرایط سخت شنیداری مانند وجود سرو صدای مزاحم در محیط ، فاصله فیزیکی با فرد مقابل یا عدم توانایی در لب خوانی ( بدلیل وجود ماسک بر روی دهان اعضای کادر درمانی )، سبب می شود تا در برقراری ارتباط با کادر درمانی دچار مشکل شوند.

 روش های مختلف مانند " وجود یک فرد رابط ( مجهز به مومات حفاظتی ) جهت ترجمه گفتگوها به زبان اشاره و برقراری ارتباط بین بیمار و اعضای کادر درمانی، نوشتن خواسته های دو طرف روی کاغذ، استفاده از ماسک های طلق دار ( برای لب خوانی ) " و یا هر راهی که کمک کند تا فرد کم شنوا یا ناشنوا، دسترسی کامل به سخنان مهم پزشک و کادر درمانی داشته باشد، ضروری است.

مسایل بین افراد کم شنوا و کادر درمانی، باید به زبان ساده، قابل فهم و بدون پیچیدگی مطرح شود، چرا که اکثر این افراد، از سمعک استفاده نمی کنند، و ممکن است مطالب گفتاری کادر درمانی را کاملا متوجه نشوند و در نتیجه، در رعایت نکات بهداشتی و دستورات پزشکی دچار مشکل شوند.

دکتر " گیتا موللی " دبیر كمیته مطالعات ناشنوایی و كم شنوایی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی» 

توزیع مواد شوینده

روزنگار علایم کرونا

دریافت کمک های مادی و معنوی هموطنان

کادر ,درمانی ,کم ,استفاده ,زبان ,ارتباط ,کادر درمانی ,کم شنوا ,و کادر ,برقراری ارتباط ,اعضای کادر

مشخصات

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

inepsuso فیلیپس سرویس تعمیرگاه مجاز لوازم خانگی فیلیپس Philips همه چی servo gagudapli engoltentplan batdeneres corciaticir به فروشگاه لوازم خیاطی بپوئی خوش آمدید دانلود فایل صوتی حقوق